Rozhovor s Ondřejem Malcem

14.06.2013 19:52

Po delším čase Vám Ultras HCD opět přináši rozhovor s hráčem. Po Tomáši Čachotském a Michalu Jeslínkovi přichází na řadu hráč, který si svým přístupem a tvrdou, bojovnou hrou získal ve své první sezoně za A tým Dukly spoustu fanoušků. Jedná se o odchovance Dukly, který prošel mládežnickými kategoriemi nejúspěšnějšího hokejového klubu u nás, bojoval v play-off za žďárské Plameny, ale, hlavně, okusil nejlepší mládežnickou hokejovou soutěž Evropy - "Malaďožku", Mládežnickou hokejovou ligu, MHL. O kom je řeč? O Ondřeji Malcovi.

Přináším tak první část rozhovoru, která se týká hlavně jeho působení u týmu Tatranskí Vlci.

Rozhovor vznikal na konci února 2013, takže se všem velmi omlouvám za čekání a pozdní vydání...

 

1) Ondro, do Dukly Jihlava ses vrátil po angažmá u týmu MHL, Tatranskích Vlků. Jak ses tam vůbec z Dukly dostal?

Začalo to při letní přípravě v Dukle Jihlava před sezonou 2011/2012. Přes týden jsem trénoval normálně s Áčkem a o víkendech jsem jezdil trénovat individuálně s trenérem Alešem Totterem do Pelhřimova. Tam mi řekl, že je jeden z kandidátů na trenérské místo ve Vlkách a že by o mne měl zájem. Slovo dalo slovo, domluvili jsme se, já odjel na try-out, kde bylo asi sedmdesát hráčů, a vybral si mne.

 

2) Sedmdesát hráčů, to je poměrně velký počet. Bylo složité se prosadit?

No, jednoduché to určitě nebylo. Byli tam i hráči z Ameriky, Slováci, co hrají v Americe, dále kluci ze Švédska, Finska, pak my, Češi. Ale dopadlo to pro mne dobře.

 

3) Tatranskí Vlci sestavovali de facto nový tým a jejich první sezona v MHL nebyla ze začátku vůbec špatná. Jak ji osobně hodnotíš ty?

Do poloviny soutěže byla sezona výborná. Měli jsme sice nový tým, ale hráli jsme o play-off. Pak ale byla chyba, že se Áčko (Lev Poprad) nedostalo do play-off, takže pustili do jiných týmů několik hráčů, kteří bojovali o Mistrovství světa. Od nás se tedy do Lva přesunuly dvě nejlepší lajny a navíc, když jsme odjeli na tři týdny na trip do Ruska, tak se nás hodně zranilo. Hodně zápasů jsme ke konci sice prohráli, ale jinak sezonu u Tatranských Vlků hodnotím kladně.

Ondřej Malec při zápase Tatranskích Vlků v MHL. Foto: www.tatranskivlci.eu

 

4) Pro tebe to byl asi velký skok, protože jsi působil v mládežnických kategoriích Dukly nebo sis odskočil do Žďáru na play-off, a najednou si hrál v MHL?

Pro mne určitě, protože v Jihlavě jsem působil u juniorů v sezoně, kdy je vedl Aleš Totter (sezona 2009-2010, pozn. aut.). To byla výborná sezona a hrálo se mi famózně. Další sezonu jsem se ale zranil a šest měsíců jsem nehrál, měl jsem operovaný kotník a moc jsem toho neodehrál. Vůbec jsem nečekal, že by mohla přijít taková nabídka.

 

5) Samostatnou kapitolou v MHL a KHL je létání. Jaké máš s ním zkušenosti?

No, je to tam takové specifické, je to hodně adrenalinový zážitek. Nikdy nevíte, kdo letadlo řídí a je běžné, že jsou piloti ožralí (směje se). Jako my jsme naštěstí létali s ČSA, takže žádný problém nebyl, ale když spadlo letadlo s týmem Jaroslavle a my druhý den letěli do Astany, tak to nebyl příjemný pocit.

 

6) Změnilo se nějak létání po této katastrofě?

Co jsem slyšel a pocítil, tak jsme létali lepšími letadly. Nedávno (rozhovor vznikal na konci února 2013) byl v jedné vyšší lize opět nějaký problém, takže až tak moc se asi situace nezměnila.

 

7) Sezona skončila a Lev Poprad ukončil svoji činnost v KHL, když v hlavním městě ČR vznikl nový tým, Lev Praha. Věděli jste, jak na tom budete vy ve Vlcích?

No, jako nějaké informace jsme měli a řešilo se to přes jednoho ruského manažera. Prvně jsme měli jít do Prahy, jenže ti nakonec rozhodli, že juniorku mít nebudou. Spekulovalo se poté, že zůstaneme ve Spišské (tým Vlků hrál na stadionu ve Spišské Nové Vsi) a budeme mít vlastní tým, protože Tatranskí Vlci byli hodně populární. Hodně manažerů z okolí nás chtělo podporovat, ale nedohodli se s ruským vedením. Pak jsme měli hrát za Slovan, ale ani to nevyšlo, takže jsme nakonec skončili v Budapešti.

 

8) Ty jsi neuvažoval, že by jsi šel hrát do Patriotu Budapešť nebo do Karlových Varů, jejichž junioři hrají v MHL?

No, ve Varech jsem vůbec neuvažoval, protože oni si tam chtěli stáhnout svoje hráče a z Vlků tam šel pouze jeden hráč. Jinak v Budapešti se dlouho rozhodovali, jestli tam MHL vůbec bude. Já jsem dostal od pana Ščerbana nabídku. Kdybych řekl že ano, tak by to dopadlo a kdybych řekl, že ne, tak bych potom neměl angažmá, takže jsem se rozhodl pro Duklu.

 

9) Kontaktovala prvně Dukla tebe, nebo ty jí?

Kontaktovala mne přes agenta, že má zájem a jestli do toho půjdem.

 

10) Kdy jsi se definitivně rozhodl, že se upíšeš Dukle?

To bylo zhruba hned po sezoně. Chtěl jsem mít jasno co nejdříve, takže jsem podepsal a hned jsem naskočil do letní přípravy. Skončili jsme ve Vlcích poměrně pozdě, takže jsem měl jen dva týdny dovolené.

Ondřej Malec. Foto: www.hcdukla.cz

 

11) Předpokládám, že příchod do Dukly byl celkem v pohodě, protože jsi většinu hráčů znal.

Jo, tak v letní přípravě jsem trénoval vlastně s celým týmem, takže to vůbec nebyl žádný problém.

 

12) Teď bych tě, Ondro, poprosil o rychlé odpovědi na následující otázky:

Kdy jsi poprvé nazul brusle? Asi ve třech letech.

Kdo tě k hokeji přivedl? Bratranec.

Měl jsi v mládí nějaký vzor? Ano, Frantu Musila.

Proč zrovna jej? Je to strašný bojovník.

Jakou značku bruslí a hokejek preferuješ? Ve Vlcích jsem hrál s hokejkami Reebok, nyní mám Eastony. Brusle jsem vystřídal asi troje, od Easton až nyní po CCM.

Tvá přezdívka v kabině? Malčíny.

Hrál jsi i v útoku, nebo jsi to zkoušel i jinde? Loni jsem hrál pár zápasů na beku.

Piješ pivo? Dám si.

Jakou značku? Plzeň

Co Ježek, zkoušel jsi? Jo, zkoušel.

A hodnocení? Dobrý, jde to, jde to.

Jaké je tvé oblíbené auto? Ferrari.

S kým si nejvíc rozumíš v kabině? Teď asi tak nejvíce se všema, nemám to rozdělené, ale nejvíce asi s Kuřetem (Martin Kuřítko), se kterým jsem prošel Ruskem.

Proti komu se ti v první lize nejlépe a nejhůře hraje? Nejlépe asi proti Olomouci, Ústí či Boleslavi, ti jsou výborní. Nejhůře asi proti Benátkám, tam je to šílené. A také Kadaň.

Můžeš říct oblíbený tým z KHL a z NHL? Z Ruska je to, no (zamyslí se). Asi CSKA Moskva. A z Ameriky Edmonton Oilers.

Máš číslo 91, je v tom nějaká symbolika? Je to můj ročník narození.

 

Druhou část vyjde dnes v noci.

 

 

Tomassinho.

Zpět

Diskusní téma: Rozhovor s Ondřejem Malcem

Datum
Vložil
Titulek

wonderful info 2024

Thanks for magnificent info. What trips can you recommend in 2024? Astro tourism, eco diving, home swapping, train stations are the new food destinations,sports tourism, coolcationing, gig tripping, private group travel?

Datum
Vložil
Titulek

wonderful info 2023

I am not sure where you’re getting your info, but great topic.

Vyhledávání